Terug naar overzicht

KPI's die wel werken

Kpis Die Wel Werken
Uw resultaat na deze training:
  • U draait aan de juiste knoppen voor duurzaam resultaat.
  • U weet hoe een succesvol Performance Management Systeem, inclusief werkende KPI’s, op te zetten en in te richten.
  • U bevordert de samenwerking tussen afdelingen én met klanten.

KPI's leiden zelden tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. En dit kan echt anders.

- Uw trainer, Peter Geelen.

FOUTE KPI’S ... EN DE WAAN VAN DE DAG

De valkuil waarin organisaties telkens opnieuw trappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder het te weten - via Kritische Prestatie indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. KPI’s die medewerkers en afdelingen suboptimale beslissingen laten nemen waardoor klanten de dupe zijn en veel tijd verloren gaat aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. En dat hoeft niet.

DRAAI AAN DE JUISTE KNOPPEN

In deze workshop leert u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarbij u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

IDENTIFICEER KPI’S DIE WEL WERKEN

Organisaties trappen telkens opnieuw in dezelfde valkuilen bij het opzetten en gebruiken van KPI’s. Dat moet echt anders. Organisaties kunnen zoveel meer uit KPI’s halen, maar dan moeten ze wel op een andere manier leren denken en werken. In deze workshop, verzorgd door auteur Peter Geelen, leert u KPI’s te identificeren die wél werken. Bovendien staat onze trainer uitgebreid stil bij hoe KPI’s samenwerking in de keten binnen organisaties verbeteren. Het resultaat in de praktijk is dan ook verbluffend.

ZIE DE KPI BOMEN IN HET BOS 

In deze training gaat u diep in op deze materie en krijgt u inzicht in alle achterliggende principes. U leert de valkuilen te vermijden en een KPI-structuur in te richten waarmee u strategie daadwerkelijk naar de vloer vertaalt. U krijgt KPI’s die uw medewerkers en afdelingen laat samenwerken. KPI’s die voor uw medewerkers en managers de knoppen zijn waarmee ze prestaties echt kunnen beïnvloeden. 

BLOK 1 | PROGRAMMA

  • Waarom leiden KPI’s niet tot prestatieverbetering? 
  • De valkuilen rond het opzetten van een KPI structuur, en hoe moet het dan wel?
  • Van strategie tot strategiekaart.
  • Klantketens, klantwaarde en interne waarde als fundament achter uw KPI’s.
  • Definiëren van KPI’s die wel werken.
  • Welke visualisatie heeft u nodig om in beweging te komen?
  • Succesvol samenwerken in de keten.
  • Het talent van uw medewerkers echt benutten met KPI’s.

BLOK 2 | RESULTAAT

  • U kunt uw organisatie meenemen of adviseren in een succesvol Performance Management en het opzetten van een werkende KPI structuur.
  • U heeft nu een aanpak van strategie tot aan de werkvloer.
  • U kent de stappen en voorwaarden om een systeem van performance management en KPI’s succesvol te implementeren in uw organisatie.
  • U bent zich bewust van de valkuilen rond het opzetten van een KPI structuur.
  • U bent voorbereid op de rol van business partner in uw organisatie.

BLOK 3 | U LEERT ...

  • Hoe u met KPI’s prestaties significant kunt verbeteren.
  • De juiste KPI’s te bepalen en in te richten.
  • De samenwerking tussen afdelingen te bevorderen.
  • Hoe uw organisatie uw klanten beter kan bedienen.
  • Het talent van uw medewerkers te benutten.
  • Alle veranderingen duurzaam en blijvend vast te houden.
Peter Geelen
Peter Geelen

De docent van de cursus en auteur van het gelijknamige boek ‘KPI’s die wel werken’, is Peter Geelen. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor Performance Management en Management Information binnen Philips HQ.  Peter is de grondlegger van de methode Integraal Performance Management (IPM). Hij doceert deze methode veelvuldig aan verschillende universiteiten en voor praktijkopleiders. Daarnaast is Peter als organisatieadviseur dagelijks betrokken bij de praktijk rond het implementeren van integraal Performance Management bij zowel grote multinationals als bij MKB’s waar hij het eiland-denken elimineert als sparringpartner voor de bedrijfstop en de managementteams. Hij is auteur van vijf boeken rond Prestatie Management en KPI's en een veelgevraagd spreker. Het boek ‘KPI’s die wel werken’ stond in 2016 meer dan 200 dagen in de top 10 van de bestverkochte management boeken in de Benelux.  

Kpis Die Wel Werken
KPI's die wel werken

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze – weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten – via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. Peter Geelen vertelt u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Deze training ‘KPI's die wel werken’ werd reeds bij tientallen organisaties als intern leertraject verzorgd.

Niet elke training bereikt steeds een optimaal resultaat in open formule. Soms is de trainingsbehoefte zo bedrijfs- of sectorspecifiek, soms bent u niet bereid vrij strategische info te delen, soms is de training een deel van een veranderingstraject, soms is het niet bedrijfseconomisch een voltallig team in open formule te trainen …

Voor een vrijblijvend voorstel, neemt u contact op met Martin Veenis op het nummer : 030 - 799 1011

Heel veel praktijkvoorbeelden (Positief).

Johan Van Damme - Vlaamse Overheid

Inhoud van het programma was veel uitgebreider en interessanter dan door mezelf vooropgesteld. 

Didier Versmissen - Group De Wolf