Terug naar overzicht

Guerrilla marketing

Uw resultaat na deze training:
  • U past de 10 strategieën van Guerrilla Marketing effectief toe.
  • U weet waarom Guerrilla Marketing deel moet uitmaken van uw communicatiemix.
  • U genereert met beperkte middelen, maximale impact.

Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten. Create acts, no ads …

- Uw trainer, Cor Hospes.

KIEZEN VOOR ONCONVENTIONELE COMMUNICATIE

Guerrilla Marketing was jarenlang een speeltje in de marge van de marketingwereld. Leuk voor ondernemers met een beperkt reclamebudget maar met creatieve ideeën. Die tijd is definitief voorbij: Guerrilla Marketing ís de nieuwe marketing. Traditionele reclame laat consumenten koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer heeft u dan ook geen keuze: alleen met verrassende, onorthodoxe acties kunt u uw publiek nog bereiken en ervoor zorgen dat mensen over u of uw product praten. 

GUERRILLA MARKETING: EEN NOODZAKELIJKE STRATEGIE IN UW COMMUNICATIEMIX 

Vandaag zien bedrijven guerrillamarketing vooral als een kans. Guerrilla Marketing is uitgegroeid van marge tot mainstream. Van noodgreep naar noodzaak. Van underground naar urgentie. 

  • Omdat traditionele marketingtechnieken zijn uitgewerkt.
  • Omdat het medialandschap is versnipperd. 
  • Omdat mensen reclame amper nog geloven.
  • Omdat marketing is verworden tot open conversaties.
  • Omdat Guerrilla Marketing een prima gangmaker is voor verhalen.
  • Omdat guerrilla-acties zich via sociale media in sneltreinvaart kunnen verspreiden.
  • Omdat  Guerrilla Marketing impact heeft.
  • Omdat guerrilla wint. En daarmee de nieuwe standaard wordt. 

10 STRATEGIEËN: U LEERT ZE TOE TE PASSEN

U leert de tien Guerrilla Marketingstrategieën herkennen en vooral toe te passen.  Sterker nog, u gaat gegarandeerd met uw idee naar huis want u werkt uw eigen actie uit.  Een workshop vol inspirerende cases door een meer dan inspirerende en guerrilla-ervaren spreker. 

BLOK 1 | GUERRILLA MARKETING: INHOUD EN VORM

  • Theoretische en praktische aspecten van Guerrilla Marketing.
  • De geschiedenis en ontwikkeling van het begrip.

BLOK 2 | GUERRILLA MARKETING AANPAK

  • Voordelen, vooroordelen en valkuilen van guerrillamarketing.
  • De do’s en don’ts, de how-to en how-to-nots.

BLOK 3 | GUERRILLA MARKETING: PLAATS IN DE COMMUNICATIEMIX

  • Mogelijkheden van Guerrilla Marketing als effectieve tool in de marketing communicatiemix.

BLOK 4 | GUERRILLA MARKETING: HOE EN WANNEER

  • Inspelen op de 4 belangrijkste communicatietrends.
  • Wat zijn de cruciale trends?
  • Hoe met Guerrilla Marketing hierop inspelen?

BLOK 5 | GUERRILLA MARKETING: DE ROL VAN SOCIALE MEDIA

  • De rol van sociale media in relatie tot Guerrilla Marketing.
  • Hoe kan u met behulp van sociale media de buzz rondom uw guerrilla-actie versterken?

BLOK 6 | INTERACTIEVE WORKSHOPSESSIE

Gedurende deze workshop leert u de tien Guerrilla Marketing strategieën te herkennen en toe te passen. Met deze workshop professionaliseert u zichzelf verder als marketingcommunicatie professional.

  • Guerrilla Marketing: jouw stappenplan - aanzet tot uw eigen guerrilla actie
    • Kom tot een guerrilla-concept voor uw product of dienst.
    • Welke stappen moet u hiertoe bewandelen?
  • Guerrilla Marketinguw concept
    • Ontwikkel op een speelse manier uw eigen guerrilla-concept.
    • Ervaar zelf het leven van een guerrillero.
Cor Hospes
Cor Hospes

Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over u, uw organisatie of uw merk praten. ‘Create acts, no ads.’ Dat is wat Cor Hospes bedrijven probeert te verduidelijken. Niet alleen in zijn boeken en tijdens zijn inspirerende lezingen en workshops, maar ook met zijn Guerrilla Bureau Tsjee. Want consumenten geloven old-skool reclame niet langer, sterker, die irriteert hen meer en meer. U kunt uw doelgroep alleen nog met authentieke geloofwaardige acties bereiken en beroeren. Met relevante acties die meerwaarde bieden en betekenisvol zijn. Dan pas ontsteekt u buzz. Dan pas creëert u impact. Zowel online als offline.

Cor Hospes werkte ruim 20 jaar als zelfstandig journalist voor de belangrijkste kranten en (vak)tijdschriften in Nederland. In 2009 maakte hij de overstap naar marketingcommunicatie. Cor Hospes wordt gezien als de Benelux autoriteit op het gebied van Guerrilla Marketing. Hij is een veel gevraagd spreker op (internationale) congressen. Ook geeft hij veel in company trainingen en workshops. Hij schreef meerdere boeken over online en Guerrilla Marketing. In 2011 verscheen zijn eerste boek: Geld verdienen met Social Media. In 2012 verscheen ‘De Guerrilla Marketing Revolutie’ dat al vlak na het verschijnen werd getipt als marketingboek van het jaar.  In 2012 publiceerde Cor zijn Contentbijbel, hét naslagwerk bij uitstek voor de marketeer met inhoud. 

Deze training ‘Guerrilla marketing ’ werd reeds bij tientallen organisaties als intern leertraject verzorgd.

Niet elke training bereikt steeds een optimaal resultaat in open formule. Soms is de trainingsbehoefte zo bedrijfs- of sectorspecifiek, soms bent u niet bereid vrij strategische info te delen, soms is de training een deel van een veranderingstraject, soms is het niet bedrijfseconomisch een voltallig team in open formule te trainen …

Voor een vrijblijvend voorstel, neemt u contact op met Dirk Spillebeen op het nummer : 030 - 799 1011

Aangename spreker, enthousiast en werkt aanstekelijk. Een van de beste trainingen sinds jaren.

Koen Verbeeck - Ferranti

Prachtige docent, beheerst kennis volledig, schitterend praktijkgericht.

Carina Stollenwerk - Fidea

Heel aangename lesgever, heel enthousiast en bekwaam.

Pedro Bauwens