Terug naar overzicht

Visual storytelling in business: uw verhaal in beelden

Uw resultaat na deze training:
  • U verpakt uw boodschap tot een meeslepend en aanstekelijk verhaal.
  • U visualiseert uw boodschap en krijgt nieuwe inzichten.
  • U bent in staat complexe onderwerpen simpel uit te leggen.

Als manager moet u met beelden spelen, uw verhaal helder & krachtig vormgeven en zich wapenen voor presentaties en meetings.  Visual storytelling zorgt voor aandacht, structuur en interactie.

- Uw trainer, Martine van Remoortele.

JA KRIJGEN

Je wilt een plan voorstellen, resultaten delen, aanzetten tot actie, een idee pitchen... Je opent je computer en begint snel aan een presentatie … want PowerPoint is je beste vriend.  Maar is dat wel zo?  Is PowerPoint je enige manier om je verhaal te verpakken? En vooral … is Powerpoint de beste manier om je boodschap verkocht te krijgen en een ‘ja’ van je toehoorders te krijgen?

MAAK HET NIET MOEILIJK

Het is niet evident om aandacht te trekken en laat staan te houden.   Hoe belangrijk jouw boodschap ook is,  je management, klanten of collega’s zitten niet te wachten op alweer een slideshow vol bulletpoints.  Zij hebben geen zin om de code van jouw presentatie te moeten breken of zelf op zoek te moeten gaan naar de essentie of het verborgen 'waarom' van je verhaal.  

MAAK HET NET GEMAKKELIJK

In deze workshop leren wij om van je boodschap een meeslepend verhaal te maken.  Bovendien kijken we naar de beste vormen om dit bij jouw publiek te brengen.  Als je verhaal helder is, kies je misschien voor PowerPoint of misschien voor één van de andere visuele vormen, die we samen gaan verkennen.   We leven vandaag in een beeldcultuur. En beelden zorgen voor aandacht, structuur en interactie.  Met jouw goedgekozen beelden kan je publiek je boodschap gemakkelijk bevatten, onthouden en navertellen.

BLOK 1 |

  • Over de kracht van verhalen.
  • Je publiek in de ban van jouw verhaal.
  • Klare taal en metaforen.
  • Perspectieven, structuur en spanningsopbouw.
  • Noodzakelijke ingrediënten: creativiteit en humor.
  • Toepassen op eigen case(s).

BLOK 1 |

  • Succes en valkuilen.
  • Pakkende titels.
  • Basis visuele taal.
  • Overzicht visualisatievormen (tekeningen, infographics, collages, animaties, filmpjes,...).
  • Van bullets naar storyboard.
  • Toepassen op eigen case(s).
Peter Perceval
Peter Perceval
  • Inspirerend verteller en schrijver

Hij combineert theater met management, verhalen met cijfers, inspiratie met business, scenario’s met presentaties … en gaat op zoek naar het verhaal in uw verhaal.  

Peter weet hoe je mensen inspireert, laat luisteren en vooral overtuigt en kan dit op een hele vlotte manier overbrengen. En hij brengt het ook zelf in praktijk door te spreken voor grote groepen, met name op TEDx-conferenties in binnen-en buitenland. Peter werkte 15 jaar voor radio en televisie als redacteur en scriptschrijver.  Daarnaast bewerkte en vertaalde hij voor theater toneelstukken van Aristophanes, Molière, Marivaux, Racine, Shakespeare, Mamet, Tennessee Williams en Arthur Schnitzler.  Sinds 1997 heeft hij zijn eigen productiehuis voor comedyshows, 3Pees. Daarvoor schreef, regisseerde en produceerde hij al meer dan 50 theatervoorstellingen.  

Martine Vanremoortele
Martine Vanremoortele
  • Altijd met stift in de handen

Ze ondersteunt u in uw zoektocht naar een eigen visuele aanpak en toepassingsgebieden en gaat op zoek naar de beelden in uw verhaal.

Eind 2009 gaf Martine een wending aan haar loopbaan in communicatie en marketing en startte met Visual Harvesting, een kantoor gespecialiseerd in visueel communiceren.  Ze helpt mensen hun verhaal te vertellen met beelden. Ze werkt voor de CEO die de waarden van zijn organisatie wil scherpstellen, voor teams in innovatietrajecten die hun ideeën willen pitchen, voor reclamebureaus op zoek naar een orginele aanpak om hun concepten voor te stellen, voor de kwaliteitsverantwoordelijke die het hele kwaliteitssysteem op een toegankelijke manier wil uitleggen aan de multiculturele werkvloer, voor managers die een verandering verkocht moeten krijgen ... Ondertussen namen meer dan 500 mensen deel aan haar workshops, waar ze haar passie voor visueel denken deelt. 

Deze training ‘Visual storytelling in business: uw verhaal in beelden’ werd reeds bij tientallen organisaties als intern leertraject verzorgd.

Niet elke training bereikt steeds een optimaal resultaat in open formule. Soms is de trainingsbehoefte zo bedrijfs- of sectorspecifiek, soms bent u niet bereid vrij strategische info te delen, soms is de training een deel van een veranderingstraject, soms is het niet bedrijfseconomisch een voltallig team in open formule te trainen …

Voor een vrijblijvend voorstel, neemt u contact op met Dirk Spillebeen op het nummer : 030 - 799 1011

Een krachtige tool om te overtuigen.

Nathalie

Je leert je verhaal brengen op een manier die je publiek raakt en bijblijft.

Lesley

Afgelopen zaterdag meteen de proef op de som genomen, met de beelden en het verhaal uit de workshop een training gestart en het effect was onmiskenbaar positief.

Anja

Ik had niet verwacht een quasi afgewerkte presentatie te hebben na slechts 2 dagen!

Ellen

De combinatie van woord en beeld maakt de opleiding echt bijzonder.

Christine

Spijtig dat het maar 2 dagen duurde.

Bart